31 Mei 2011

12 sikap untuk peroleh seks yang hebat


sikap yg positif bukan saja perlu utk mmajukn karier tpi juga perlu dlm ursn seks.
sikap sbgini akn meningkatkn khidupan seks sementara sikap negatif pula memberi kesan yg sbliknye.
oleh itu jika anda mpunyai sikap negatif maka segeralah berubah.
cthnya sekiranya ketika ini anda selalu tdk mcapai kpuasan seks jgn rendah diri dan meninggal kn urusan ranjang sebaliknya terus berusaha mencari jalan penyelesaiannya.
selain itu pratikkan 12 sikap di bwh ini utk mmastikn anda mdpt seks yg hebat.
saranan diberi oleh pakar terapi seks joel D.block.Ph.D dlm buku secrets of better sex.

1.CARILAH ILMU
ilmu pengetahuan adalah kekuatan seksual.ramai sbenarnye yg slh fhm ttgpkara bhubung dgn seks.contohnya menafsir isteri dan suami yg tdk mcapai kpuasan kerana punya skt kelamin.sbenarnye ktdkpuasan seks ini bkn saja dsbab kn  penykit tapi bole jadi kerana faktor tekanan dan juga persekitaran.inilah pentingnya ilmu dlm seks.

2. ADA KEBERANIAN
seks memerlukan sedikit keberanian.jgn biarkn rasa takut dan malu membatasi perilaku seks anda.rasa takut akan kegagalan atau tidak dpt memenuhi harapan sendiri atau psgan anda akn mbuatkn sseorg itu bhenti mencuba teknik baru dan posisi yg berbeza atau meminta layanan seks seperti yg mereka inginkan.

3.PUNYA KEINGINAN
seks adalah tentang "keinginan" bukan "keharusan".apa yg anda dan pasangan anda inginkan?itu yg mjadi pokok utama bkn apa yg anda fikir harus anda inginkan.

4.SALING BEKERJASAMA
kepuasan seks paling tggi diperolehi bila stiap psgan saling bekerjasama dan melibatkn diri sepenuhnye.
jika anda tlalu sibuk memperhatikn potensi dan kepuasan sendiri dan mengtepikn kpuasan pasangan seks sudah tentu tidak menyenangkan.

5.KEPERCAYAAN.
seks yg tbaik diperolehi bila pasangan berasa selesa antara 1 sama lain.bagi mengatasi halangan keselesaan ini maka dperlukn keyakinan bhwa dri dtrma scara penuh oleh psgan.

6.ADA KOMUNIKASI
jika anda mampu meluahkn keinginan seks anda dgn jelas tanpa ada hati yg kecewa dan tersentuh maka anda komunikator yg efektif.perkara ini ckp penting bagi mendapatkn kepuasan di ranjang

7.SALING MENCINTAI
seks yg paling memuaskn berlaku jika pasangan saling mencintai 1 sama lain.tanpa persaan cinta anda juga tdk akn ada nafsu utk melakukn seks dgn pasangan

8.BERSEDIA CARI PENYELESAIAN
ada kalanye psgan mgalami masalah seksual yg tdk dpt mereka atasi sendri.jgn biarkn mslh tsebut merosak hubungan.pasangan dgn sikap yg baik akn mencari bantuan profesional utk myelesaikn mslh yg dhadapi.

9.KESIHATAN YG BAIK
sentiasalah mjaga pemakanan dan melakukn senaman,ia adalah cara utama mdpt kesihatan yg baik.tubuh badan yg sihat bukan saja perlu untuk anda mencari nafkah tapi juga utk memastikn diri dan psgan dpt menikmati seks.

10.BUANG FIKIRAN KOLOT
antaranye fikiran dlm perihal seks,lelaki harus memulakn dan mendominasi suasana sementara wanita bsikap pasif.fikiran sempit sebegini akan membatasi penglaman erotik.

11.PERLU ROMANTIS
seks akan lebih dinikmati dlm suasana yg romantis.oleh itu cipta keadan yg sbegini sewaktu bhasrat melakukn seks.ia juga akan mberi kpuasan ekstra pda pasangan.

12.HUMOR
kita sering menganggap seks terlalu serius.seks seharusnya menyenangkan dan kdg2 lucu.canda tawa juga selalunye akn mbuatkn hubungan tambah hangat dan mesra.



1 ulasan: